tirsdag den 2. juli 2013

Sparetips #1 & #2

Jeg er af natur meget nærig sparsommelig - så jeg vil også anvende bloggen, som en outlet for de gode råd jeg har samlet mig igennem min studietid.

I øjeblikket er behovet for at spare større end normalt, da jeg hænger i limbo mellem forudbetalt SU og bagudbetalte dagpenge.. Så lad os lægge ud fra sparetip #1 specielt for studerende: MELD DIG IND I EN A-KASSE - helst i går!

Hvis du ikke er tilmeldt en a-kasse 1 år før dine studier afsluttes, så ender du efter din sidste eksamen i en karantæneperiode, og så hedder det ingen dagpenge under den første måneds ledighed, mens dagpengene måneden efter stadig er bagudbetalte*.

*(Hvis vi lige skal udpensle den, så betyder det altså, at hvis du får betalt din sidste SU 1. juni, så skal den holde frem til d. 1. september, hvor du kan få dagpenge - nice to know, right?)

Der er ingen ulemper ved at melde sig ind tidligt, det er gratis for studiemedlemmer og ofte kan du få adgang til alle de lækre kurser de udbyder til de "rigtige" medlemmer også.. Så fingeren ud og tilmeld dig :)

Nå men dagens egentlige spareråd er jo så afledt af, at jeg er i mini-limbo nu - derfor er det en rigtig sparesommerferie. Og jeg sprang derfor til, da Poul M søgte hårmodeller i Friis. Jeg har før siddet hårmodel med interessante resultater, så det er klart et sats. Men så længe man kommunikerer godt med frisøren, så plejer det at gå. Og resultatet bliver altid tjekker efter af en uddannet frisør.

Så #2 går på at opsøge nogle af de gratis/billige alternativer inden for hår/hudpleje i Aalborg. Det er altså med at holde øje med de små "hårmodeller søges" skilte, og ellers kan jeg anbefale at tjekke Style & Wellness College hvor billige behandlinger kan bookes (dog ikke i sommerferien) - eller Art of Style hvor du kan købe wellnessbehandlinger til halv pris!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar